Farmers Wife

Het is al een eeuwigheid geleden, dat ik hier iets schreef. Toch hier maar de laatste nieuwtjes vertellen.

Wanneer je nu denkt er komt een update van My Home or Yours dan zal ik meteen met de deur in huis vallen en zeggen dat er geen update meer komt en ook niet meer zal komen. Verder dan de 4 blokken die in het vorige berichtje staan ben ik niet gekomen. Het is een heel leuk project maar door allerlei opeenstapelingen aan ergernissen is er bij mij de klad in gekomen. Meer wil ik er niet over kwijt, het is gewoon exit My Home or Yours.

Wat heb ik dan wel gedaan. Nou zoals de meeste wel weten, ben ik begin februari 2013 begonnen aan de Farmers Wife. Deze hangt nu aan de muur te pronken. Het is echt een pracht exemplaar geworden. De blokjes zijn maar 9 x 9 cm (een behoorlijk verschil met het origineel uit het boek)  met als resultaat een quilt aan de muur van 0ngeveer 105 x 135 cm. De hele quilt is met de hand gemaakt.

foto (9)

Natuurlijk heb ik niet stil gezeten en ben meteen met mijn nieuwe project aan de gang gegaan. Uit dit boek foto (10) Page 147 foto (13)bij mij meteen omgedoopt naar Friese lappendeken. Ik gebruik andere kleuren wat in het boek voornamelijk bruin is, is bij mij blauw geworden. zo komt het er uit te zien.

foto (14)Al zeg ik het zelf, vind het er nu al mooi uit zien en is heerlijk om te doen. Al gaat het nu in een heel erg laag tempo want het is hier in huis veel te warm om een naald vast te houden. Ook deze quilt ga ik helemaal met de hand maken.

Nou dit was het weer voor deze ronde tot het volgende berichtje zal ik maar zeggen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op Farmers Wife

  1. Gzellig dat je er weer bent maar gelukkig is er dan ook FB. Je FarmersWife is een beauty maar die veren had ik al uitgedeeld………Nou hier nog een keer want je hebt het zeker verdiend!!!!!
    Groetjes Anita
    ps. de borduurnaald gaat net………..

  2. Ellie Maas zegt:

    Jammer van de my home or yours, maar the farmer’s wife is prachtig en de Friese lappendeken belooft ook een wat.

  3. Inge Slaats zegt:

    Ik probeer te reageren op de foon. Je bent goed bezig geweest, een mooie AFFO en de Friese deken wordt ook helemaal top met dat blauw.

    Doei,
    je zussie

  4. Martine zegt:

    Ik weet niet wat je vorige project was maar de Friese lappendeken is prachtig.

  5. zipjezopje zegt:

    Jammer van de mhoy bom, niks aan te doen, je kan het altijd aan zus Inge geven om af te maken? Ik las wel een hele fijne oplossing die jij in je vorige blog had gepost, de driehoekjesrand is mij ook een doorn in het oog, wat een gepriegel, maar op jouw manier denk ik dat dit hem wel eens kan gaan worden. Ik vind de stitcheries zo leuk om te doen. Mooi jouw nieuwste project, blijft een van mijn favorieten om te zien bij de klassieke quilts, tijdloos en charmant, en toch niet truttig.

  6. Katrien zegt:

    super je farmers wife.
    En wat een mooi nieuw project.

  7. Anita zegt:

    Prachtig is je FW geworden. Ik ben hem nu aan het doorquilten. Je nieuwe projekt wordt ook al zo mooi.

Geef een reactie

